2cvkitcarforum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

35 jarig bestaan van het Eendeëi

2 plaatsers

Ga naar beneden

35 jarig bestaan van het Eendeëi Empty 35 jarig bestaan van het Eendeëi

Bericht van Gandalf di 20 sep 2011, 11:52

Zaterdag 19 september werd op het Korperspad in Rotterdamzuid het 35 jarig bestaan van 2cv club het Eendeëi gevierd. Ik ben daar in de jaren '70 nog eens lid van geweest. Dat kon toen alleen met een 2cv want toen ik overstapte op een Ami mocht ik geen lid meer blijven. Very Happy Tegenwoordig is dit allemaal veranderd. Alles wat nu nog een 2cv boutje of moertje heeft is welkom, hoewel kitcar rijders nog dikwijls de opmerking krijgen: "Mhhhh, leuk gemaakt, jammer dat er een eend voor vermoord is". Wat weer de tegenopmerking uitlokt: "Inderdaad knap gebouwd en gelukkig weer een eend van de sloop gered"cheers Ik zelf ben geen lid meer, maar mijn eendeboer is ieder jaar wel aanwezig net als BCC en andere 2cv handelaren. Ik ga er dus wel altijd even kijken en rondneuzen. De belangstelling viel tegen vond ik, zeker voor een 35 jarig bestaan. Het weer zat natuurlijk ook weer niet mee, koud en steeds regenbuien. Hopelijk hebben de organisatoren volgend jaar meer geluk. Enige leuke was dit jaar de aanwezigheid van neerlands eerste en enige electrische 2cv. Vreemd zo 'n electromotor voorin. Volgens de bouwer, gaat de motor een miljoen kilometers mee, zonder onderhoud. Het zal en ik wens de maker goede zaken, maar ik ben er te oud voor om er nog warm voor te lopen denk ik. Een eend moet voor mij geluid maken zoals alleen een eend dat doet en moet naar olie stinken, anders is het geen eend. De Charon was ook weer vertegenwoordigd, jammer genoeg was BCC alleen met bouten en moeren gekomen, dus was er geen Burton aanwezig. Ik heb ook dit jaar geen Lomax of Patron gezien, maar ik ben ook alleen aan het begin geweest dus wellicht zijn ze later op de dag nog gekomen. De Cynus of MilleMiglia heb ik er overigens nog nooit gezien. Wellicht omdat een groot gedeelte van het publiek de "echte" eendrijders zijn. Jan van de Velde stond er om zijn "Handboek 2cv" te promoten, en de klompenmaker en hamburgertent waren er ook weer, alsmede een paar muzikanten om de boel op te luisteren. Kortom altijd een gezellig sfeertje daar. Wat ook altijd leuk is, is de auto's van de bezoekers bekijken die geparkeerd staan. Natuurlijk allemaal eenden, van prachtig authentieke opgeknapte exemplaren, omgebouwde super race eenden tot vooral zo oud en versleten mogelijk toe, als 't maar rijdt. Ik heb zelf geen foto's gemaakt, ik kreeg deze vandaag opgestuurd, sorry voor die ouwe grijze man die er steeds op staat. lol!

Martien Mooijman met zijn kraam.

35 jarig bestaan van het Eendeëi Hpim9042

De kraampjes met de twee anwezige Charon's en ja je ziet het goed..........

35 jarig bestaan van het Eendeëi Hpim9051

een Burtonbouwer die Charon's staat te poetsen tussen de buien door? 35 jarig bestaan van het Eendeëi 879630 Het moet niet gekker worden toch? Very Happy Maar dat komt omdat ik de eigenaar / bouwer graag mag als persoon en ik veel bewondering heb voor zijn inzet en degelijke bouwwijze van zijn auto's. 35 jarig bestaan van het Eendeëi 841357

35 jarig bestaan van het Eendeëi Hpim9048


Laatst aangepast door Gandalf op di 20 sep 2011, 20:40; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : typo's)
Gandalf
Gandalf
een 2cvkitcar power user
een 2cvkitcar power user

Man
Aantal berichten : 1556
Leeftijd : 73
Woonplaats : Brabant
soort kitcar : Burton 1023
Registration date : 05-06-10

Terug naar boven Ga naar beneden

35 jarig bestaan van het Eendeëi Empty Re: 35 jarig bestaan van het Eendeëi

Bericht van Dabdriver di 20 sep 2011, 12:46

Leuk verslag!
Dabdriver
Dabdriver
een 2cvkitcar power user
een 2cvkitcar power user

Man
Aantal berichten : 1702
Leeftijd : 58
Woonplaats : Alkmaar
soort kitcar : Burton
Registration date : 09-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum