Soortgelijke onderwerpen
vermogensbankdag in noord holland 30 oktober
+17
jb
outlaw1845
Ferry
Anton
hans b.
olafvdg
Admin
rusty
E. Hoogeboom (Burton 453)
BurtonBas
gerrit v
jan-jacob
burton951
Peter
edmond
rene
Breurton
21 plaatsers
Pagina 2 van 4
Pagina 2 van 4 • 1, 2, 3, 4
Re: vermogensbankdag in noord holland 30 oktober
Peter schreef:Gerard, geloof me, hij heeft niet zo'n carb. hoor. Arthur is soms een beetje in de war. Hij heeft wel heel veel verstand van computers.
O dat dacht ik... wat heb ik dan
Peter schreef:Misschien een idee om even een lijstje te maken? Dan hebben we wat overzicht.
Lijstje met mensen? Daar ben ik mee bezig... komt goed...
Re: vermogensbankdag in noord holland 30 oktober
Leuk man zo'n enkele 34carb, komt de 28,5 pk bij 6750 toeren vrij (zie cats, ak2 motor single corps)
Of je er sneller mee bent? staat er niet bij. Misschien met een 2cv4 bak en smart banden? 0 tot 100 en niet verder
Of je er sneller mee bent? staat er niet bij. Misschien met een 2cv4 bak en smart banden? 0 tot 100 en niet verder
burton951- een kitcar expert
-
Aantal berichten : 250
Leeftijd : 61
Woonplaats : Leiderdorp
soort kitcar : Burton
Registration date : 28-08-10
Re: vermogensbankdag in noord holland 30 oktober
De vermogensbank is gereserverd, nu nog even een datum uitzoeken. Het zal ergens eind oktober worden, ik zit nog op speciale onderdelen te wachten die ik gelijk wil testen.
Komend weekeind laat ik weten hoe de dag eruit gaat zien en wat we allemaal gaan doen.
Groeten,
Jan-Jacob
Komend weekeind laat ik weten hoe de dag eruit gaat zien en wat we allemaal gaan doen.
Groeten,
Jan-Jacob
Re: vermogensbankdag in noord holland 30 oktober
Leuk dat het nu (bijna) in noordholland is. Zijn de kosten gelijk aan die van het gebeuren via Burton? Lijkt me redelijk voor alle partijen en niet helemaal onbelangrijk om van te voren te weten idem. Verheug me erop!
Groet, Arjen
Groet, Arjen
burton951- een kitcar expert
-
Aantal berichten : 250
Leeftijd : 61
Woonplaats : Leiderdorp
soort kitcar : Burton
Registration date : 28-08-10
Re: vermogensbankdag in noord holland 30 oktober
voordat het vol is meld ik me ook aan.
hans b.- een 2cvkitcar power user
-
Aantal berichten : 1759
Leeftijd : 60
Woonplaats : Spanbroek
soort kitcar : lomax variant
Registration date : 02-08-08
Re: vermogensbankdag in noord holland 30 oktober
peter en ik moeten vaker steggelen over de bb en visa
komt er naar drie pogingen eindelijk eens een vermogens bank dag
komt er naar drie pogingen eindelijk eens een vermogens bank dag
Re: vermogensbankdag in noord holland 30 oktober
Leuk dat het nu (bijna) in noordholland is. Zijn de kosten gelijk aan die van het gebeuren via Burton? Lijkt me redelijk voor alle partijen en niet helemaal onbelangrijk om van te voren te weten idem. Verheug me erop!
Daarom heb je ook minimaal 10 mensen nodig. Die bank kost een x bedrag. Als je dat door 10 deelt, dan hou je een redelijke prijs over. Als iedereen die nu zegt te komen ook komt, dan komt het met de prijs wel goed. Verder is het zo dat het niet via Burton loopt, dus de dag gaat er misschien wel anders uitzien. En een groot voordeel, je hoeft niet zoveel brandstof te verstoken om er te komen.
Re: vermogensbankdag in noord holland 30 oktober
peter en ik moeten vaker steggelen over de bb en visa
komt er naar drie pogingen eindelijk eens een vermogens bank dag
Na die dag gaan we gewoon verder met steggelen, gaan we gewoon allerlei redenen verzinnen waarom de 1 nou juist op die dag meer vermogen had dan de ander.
Re: vermogensbankdag in noord holland 30 oktober
even wat geks
bij een bigbore moet je dan ook niet iets doen aan je cilinderkop
ik was altijd aan het klooien met zundapp`s grotere cilinder 70 cc gemonteerd maar met 50 kop
bleef toch een hoop schelen dan met een 70 kop ik begreep dat je met de kop helemaal niets doet
zal daardoor ook niet een soort van winst uitblijven
ha ha weer stof om mee te spelen
ik blijf er ook bij dat de inlaat spruitstuk veel te lang is en daardoor je heel veel verlies heb
gr gerard
bij een bigbore moet je dan ook niet iets doen aan je cilinderkop
ik was altijd aan het klooien met zundapp`s grotere cilinder 70 cc gemonteerd maar met 50 kop
bleef toch een hoop schelen dan met een 70 kop ik begreep dat je met de kop helemaal niets doet
zal daardoor ook niet een soort van winst uitblijven
ha ha weer stof om mee te spelen
ik blijf er ook bij dat de inlaat spruitstuk veel te lang is en daardoor je heel veel verlies heb
gr gerard
Admin- een 2cvkitcar power user
-
Aantal berichten : 4425
Registration date : 31-07-08
Re: vermogensbankdag in noord holland 30 oktober
De voorpret is ook leuk
Steggel:
Kan een visa zuiger in een 2cv blok iets meer doen omdat de compressie iets hoger uitvalt (andere kop!)
En bedenk dat kleine kleppen"onderin" meer doen (honda had indertijd bij 4kleps koppen 2kleppen uit tot een bepaald toerental) bovenin uiteraard dan weer wat minder. En lichthoogte doet ook wat kijk maar naar moderne motor met zo'n regeling.
Verder heb ik van die racejongens gehoord dat ze nokkenas en krukastandwiel op elkaar timen, bij citroen plempten ze de boel er zo op want de motor liep toch wel. Dat verklaart ook waarom het ene blok wat feller (minder tam) loopt dan precies eenzelfd ander blok(o.a)
En verder zijn transmissieverliezen natuurlijk niet bij elke auto gelijk,
toestand van bak en olie, alle lagers, assen en de wielen, bandenspanning en onbalans doen ook wat.
Het zijn maar %%% maar die zoeken we toch
Steggel:
Kan een visa zuiger in een 2cv blok iets meer doen omdat de compressie iets hoger uitvalt (andere kop!)
En bedenk dat kleine kleppen"onderin" meer doen (honda had indertijd bij 4kleps koppen 2kleppen uit tot een bepaald toerental) bovenin uiteraard dan weer wat minder. En lichthoogte doet ook wat kijk maar naar moderne motor met zo'n regeling.
Verder heb ik van die racejongens gehoord dat ze nokkenas en krukastandwiel op elkaar timen, bij citroen plempten ze de boel er zo op want de motor liep toch wel. Dat verklaart ook waarom het ene blok wat feller (minder tam) loopt dan precies eenzelfd ander blok(o.a)
En verder zijn transmissieverliezen natuurlijk niet bij elke auto gelijk,
toestand van bak en olie, alle lagers, assen en de wielen, bandenspanning en onbalans doen ook wat.
Het zijn maar %%% maar die zoeken we toch
burton951- een kitcar expert
-
Aantal berichten : 250
Leeftijd : 61
Woonplaats : Leiderdorp
soort kitcar : Burton
Registration date : 28-08-10
Re: vermogensbankdag in noord holland 30 oktober
rusty schreef:ik dacht t wel, maar dan moet ik mijn grafiek erbij zoeken en die ligt ergens...... zal vanavond s ff kijken of ik die tevoorschijn kan toveren
greetzzzzzzzzzzzz
toch nog gevonden, had de moed al bijna opgegeven
een paar opmerkingen: het toerental van de motor werd berekend door het toerental van de wielen te nemen..... en ik had er een lange (dyane/2cvbak combi) in zitten, dus motortoerental klopt niet (helemaal)
verder had ik er een dubbele uitlaat op zitten (standaard 1e demper met 2 uitgangen en een in spiegelbeeld gekopieerde uitlaat aan de rechter zijde erbij) en natuurlijk de turbotube met grote filter.
deze waarden zijn de waarden gemeten aan de wielen.
greetzzzzzzzzzzzz
Rusty
rusty- schrijft graag een berichtje
-
Aantal berichten : 123
Leeftijd : 45
Woonplaats : voorschoten
soort kitcar : 2cv pickup (GEEN KIT!!!)
Registration date : 17-03-09
Re: vermogensbankdag in noord holland 30 oktober
Maar Rusty, ik lees daar toch 34,44 pk en geen 42 pk of vergis ik me?
Re: vermogensbankdag in noord holland 30 oktober
klopt, ik had me vergist... ik dacht idd aan pk's op de krukas, maar had er iets teveel bij geteld (is ook al ff geleden dat ie op de vermogensbank heeft gestaan)
maar toch mooie waarden voor een verder origineel 644 visablok dacht ik volgens site Cats (geen reden om daar aan te twijfelen) org: 34.5 pk bij 5500 rpm en 48 Nm koppel bij 3500 rpm en dit is aan de krukas, dus aardig wat erbij gesmokkeld!
greetzzzzzzzzzzzz
maar toch mooie waarden voor een verder origineel 644 visablok dacht ik volgens site Cats (geen reden om daar aan te twijfelen) org: 34.5 pk bij 5500 rpm en 48 Nm koppel bij 3500 rpm en dit is aan de krukas, dus aardig wat erbij gesmokkeld!
greetzzzzzzzzzzzz
rusty- schrijft graag een berichtje
-
Aantal berichten : 123
Leeftijd : 45
Woonplaats : voorschoten
soort kitcar : 2cv pickup (GEEN KIT!!!)
Registration date : 17-03-09
Re: vermogensbankdag in noord holland 30 oktober
Ja, dat zijn prima waarden. Ik zie wel heel vaak dat de waarden aan de krukas en de waarden aan de wielen nogal eens door elkaar gegooid worden. Dat is natuulijk wel heel cruciaal, want daar zit nogal een verschil in.
Re: vermogensbankdag in noord holland 30 oktober
Ik heb nog even het e.e.a. opgezocht.
Een 602 motortje varieert van 29 pk tot 32 BHP (vermogen aan de krukas)
Een visa motortje zit rond de 34,5 BHP (vermogen aan de krukas)
In de meeste gevallen worden de auto's die op de vermogenbank gaan gemeten aan de wielen. Ik ziet daar waarden voorbij komen liggend tussen de 29 en 31 pk. Dat is dus aan de wielen. Hiermee kan je dus stellen dat de waarden aan de krukas behoorlijk omhoog is gegaan. Dat ligt dan ergens tussen de 15 en 20% Zo zie je maar dat het wel belangrijk is om te weten welke waarden gemeten worden, de wielen of de krukas.
De bank waar Jan Jacob z'n auto op is gemeten, rekent deze waarden dus ook om. Je krijgt dus de pk's aan de wielen en de pk's aan de krukas.
Dus een ieder die denkt, shit nou heb ik een bigbore en ik heb nog maar 29 pk, weet dan dat je zo'n 15 tot 20% voorruit bent gegaan.
Een 602 motortje varieert van 29 pk tot 32 BHP (vermogen aan de krukas)
Een visa motortje zit rond de 34,5 BHP (vermogen aan de krukas)
In de meeste gevallen worden de auto's die op de vermogenbank gaan gemeten aan de wielen. Ik ziet daar waarden voorbij komen liggend tussen de 29 en 31 pk. Dat is dus aan de wielen. Hiermee kan je dus stellen dat de waarden aan de krukas behoorlijk omhoog is gegaan. Dat ligt dan ergens tussen de 15 en 20% Zo zie je maar dat het wel belangrijk is om te weten welke waarden gemeten worden, de wielen of de krukas.
De bank waar Jan Jacob z'n auto op is gemeten, rekent deze waarden dus ook om. Je krijgt dus de pk's aan de wielen en de pk's aan de krukas.
Dus een ieder die denkt, shit nou heb ik een bigbore en ik heb nog maar 29 pk, weet dan dat je zo'n 15 tot 20% voorruit bent gegaan.
Re: vermogensbankdag in noord holland 30 oktober
http://www.mijnalbum.nl/Foto-ZVNDEUZB.jpg
dan mag ik met de standaard dyanemotor (ook met pijp, maar dan van burton) niet klagen denk ik, compressie 8,5
bij de meting waren de banden trouwens niet al te hard vergeten op te pompen...
dan mag ik met de standaard dyanemotor (ook met pijp, maar dan van burton) niet klagen denk ik, compressie 8,5
bij de meting waren de banden trouwens niet al te hard vergeten op te pompen...
burton951- een kitcar expert
-
Aantal berichten : 250
Leeftijd : 61
Woonplaats : Leiderdorp
soort kitcar : Burton
Registration date : 28-08-10
Re: vermogensbankdag in noord holland 30 oktober
Er wordt in dit topic veel gesproken over het vergroten van het vermogen en het koppel van de motor. Alles wordt uit de kast gehaald voor meer pk's en Newtonmeters. Maar het doel is om uiteindelijk vlotter met de auto te kunnen rijden. Wat ik hierbij een beetje mis is de grote invloed van de rolweerstand van de banden op verbruik en ook de snelheid. Mijn oude eendje, een gewone 2CV met maar 18 pk, reed vroeger zeker 15 km/u sneller op Michelins dan op Firestones. En dat is ook geen wonder als je de breedte, het contactvlak en het loopvlak van de banden vergelijkt.
Het volgende komt van de site van Michelin:
Wat is precies de “rolweerstand”? Waarom heeft de rolweerstand een invloed op mijn banden en dus op mijn brandstofverbruik?
Feit: iedere verplaatsing over de grond vergt energie. Om het brandstofverbruik terug te brengen, moet dus eerst de impact van de krachten worden verkleind die de verplaatsing van een voertuig tegenwerken (de zwaartekracht, de luchtweerstand, mechanische wrijvingen). De rolweerstand van de banden wordt echter vaak onderschat, maar is verantwoordelijk voor een derde van het brandstofverbruik.
Zou het niet zo kunnen zijn dat het effect van het oppeppen van de motor teniet wordt gedaan door de keuze van de banden ? De Mabors, Toyo's, Firestones zijn breder en zien er stoerder uit dan de Michelins. Maar gaat de snelheid door de hogere rolweerstand niet omlaag en het verbruik omhoog zodat je weer net zo ver bent als met een niet-opgepepte motor in een auto met de banden eronder die Citroën ooit speciaal heeft laten maken voor deze auto's ?
Heeft iemand wel eens gemeten wat precies het effect is van een bandenmerkwissel op snelheid en verbruik ?
Groet,
Anton
Het volgende komt van de site van Michelin:
Wat is precies de “rolweerstand”? Waarom heeft de rolweerstand een invloed op mijn banden en dus op mijn brandstofverbruik?
Feit: iedere verplaatsing over de grond vergt energie. Om het brandstofverbruik terug te brengen, moet dus eerst de impact van de krachten worden verkleind die de verplaatsing van een voertuig tegenwerken (de zwaartekracht, de luchtweerstand, mechanische wrijvingen). De rolweerstand van de banden wordt echter vaak onderschat, maar is verantwoordelijk voor een derde van het brandstofverbruik.
Zou het niet zo kunnen zijn dat het effect van het oppeppen van de motor teniet wordt gedaan door de keuze van de banden ? De Mabors, Toyo's, Firestones zijn breder en zien er stoerder uit dan de Michelins. Maar gaat de snelheid door de hogere rolweerstand niet omlaag en het verbruik omhoog zodat je weer net zo ver bent als met een niet-opgepepte motor in een auto met de banden eronder die Citroën ooit speciaal heeft laten maken voor deze auto's ?
Heeft iemand wel eens gemeten wat precies het effect is van een bandenmerkwissel op snelheid en verbruik ?
Groet,
Anton
Re: vermogensbankdag in noord holland 30 oktober
klopt wat je zegt, wij hebben gekozen voor michelin 135 wel iets breder, met een zo hoog mogelijke spanning zonder oncomfortabel te rijden. Vlot rijden is echter ook bochten nemen het zal dus wel altijd een compromis blijven
op de rollenbank zo veel mogelijk lucht erin om dat verlies te minimaliseren
op de rollenbank zo veel mogelijk lucht erin om dat verlies te minimaliseren
burton951- een kitcar expert
-
Aantal berichten : 250
Leeftijd : 61
Woonplaats : Leiderdorp
soort kitcar : Burton
Registration date : 28-08-10
Re: vermogensbankdag in noord holland 30 oktober
Maar als de keuze van banden 15 tot 20% teniet doen aan het vermogen, dan is er meer aan de hand hoor. En als ik voor mezelf spreek, maken bredere stoer uitziende banden deel uit van het geheel van mijn auto keuze. Dat daar iets vermogen voor wordt ingeleverd, dan is dat zo.
Maar dat kan nooit een pk of 6 schelen.
Verder is dan als we het daar over hebben, de keuze van het materiaal waar de banden van worden gemaakt ook nog van invloed.
En tot laatst. we moeten allemaal op dieet, want ook het gewicht speelt een rol.
Maar dat kan nooit een pk of 6 schelen.
Verder is dan als we het daar over hebben, de keuze van het materiaal waar de banden van worden gemaakt ook nog van invloed.
En tot laatst. we moeten allemaal op dieet, want ook het gewicht speelt een rol.
Re: vermogensbankdag in noord holland 30 oktober
Peter schreef:Ik heb nog even het e.e.a. opgezocht.
Dus een ieder die denkt, shit nou heb ik een bigbore en ik heb nog maar 29 pk, weet dan dat je zo'n 15 tot 20% voorruit bent gegaan.
Is er nog een plekje op de vermogen/sleuteldag voor iemand die een blaaspijp en een ander luchtfilter wil monteren op zijn visablok??
Gast- Gast
Re: vermogensbankdag in noord holland 30 oktober
Peter schreef: En een groot voordeel, je hoeft niet zoveel brandstof te verstoken om er te komen.
Niet zoveel brandstof?
Ik kom vanuit Kampen naar deze vermogensbankdag gereden
Erwin
E. Hoogeboom (Burton 453)- een 2cvkitcar power user
-
Aantal berichten : 583
Leeftijd : 55
Woonplaats : Lemelerveld
soort kitcar : Burton
Registration date : 01-02-09
Re: vermogensbankdag in noord holland 30 oktober
E. Hoogeboom (Burton 453) schreef:Peter schreef: En een groot voordeel, je hoeft niet zoveel brandstof te verstoken om er te komen.
Niet zoveel brandstof?
Ik kom vanuit Kampen naar deze vermogensbankdag gereden
Erwin
je heb de koffie al geproefd dus dat maakt het toch weer goed ?!
gr gerard
Admin- een 2cvkitcar power user
-
Aantal berichten : 4425
Registration date : 31-07-08
Re: vermogensbankdag in noord holland 30 oktober
weet iemand waar die triangel vast komt te zitten op de auto als hij op de bank moet
ik heb wel gezien dat ze op de sleep ogen vast zitten.
maar die zitten er bij mij niet meer op.
echt wel een beetje jammer als ik daar sta ,en hij kan er niet op.
ik heb wel gezien dat ze op de sleep ogen vast zitten.
maar die zitten er bij mij niet meer op.
echt wel een beetje jammer als ik daar sta ,en hij kan er niet op.
Re: vermogensbankdag in noord holland 30 oktober
daar zeg je zoiets !
hans b.- een 2cvkitcar power user
-
Aantal berichten : 1759
Leeftijd : 60
Woonplaats : Spanbroek
soort kitcar : lomax variant
Registration date : 02-08-08
Re: vermogensbankdag in noord holland 30 oktober
in gaanderen werd een lomax zonder trekogen met zware spanbanden, kruiselings, in bedwang gehouden (van die zware vrachtwagendingen)
twee voor een achter die moet sowieso altijd als voor de triangel zit
zal wel goedkomen toch, groet arjen
twee voor een achter die moet sowieso altijd als voor de triangel zit
zal wel goedkomen toch, groet arjen
burton951- een kitcar expert
-
Aantal berichten : 250
Leeftijd : 61
Woonplaats : Leiderdorp
soort kitcar : Burton
Registration date : 28-08-10
Re: vermogensbankdag in noord holland 30 oktober
ik weet dat Peter een triangel heeft die niet op de ogen gemonteerd zit
maar op de bouten van de motorsteun dus komt allemaal goed !!!!
als zij dit systeem gaan gebruiken dan
gr gerard
maar op de bouten van de motorsteun dus komt allemaal goed !!!!
als zij dit systeem gaan gebruiken dan
gr gerard
Admin- een 2cvkitcar power user
-
Aantal berichten : 4425
Registration date : 31-07-08
Re: vermogensbankdag in noord holland 30 oktober
Is er al een datum geprikt voor die vermogensbankdag?
Ik wil die dag er wel bij zijn om mijn Burton te voorzien van een Powertube en dan ff goed afstellen. Ik kwam van de zomer in de Noorse bergen tot de ontdekking dat een paar PK extra toch wel fijn zou zijn!
Ik wil die dag er wel bij zijn om mijn Burton te voorzien van een Powertube en dan ff goed afstellen. Ik kwam van de zomer in de Noorse bergen tot de ontdekking dat een paar PK extra toch wel fijn zou zijn!
Ferry- nieuwe gebruiker
-
Aantal berichten : 41
Leeftijd : 53
Woonplaats : Bonaire
soort kitcar : Burton
Registration date : 15-05-10
Re: vermogensbankdag in noord holland 30 oktober
Ook al is mijn Burton nog niet klaar, ik wil graag die dag komen. Mag dat ook (puur snuffelen, vragen, foto's etc)?
groet
groet
edmond- een 2cvkitcar power user
-
Aantal berichten : 563
Leeftijd : 75
Woonplaats : Purmerend
soort kitcar : Burton in aanbouw
Registration date : 28-08-08
Re: vermogensbankdag in noord holland 30 oktober
Kijk dan kunnen we elkaar helpenFerry schreef:Is er al een datum geprikt voor die vermogensbankdag?
Ik wil die dag er wel bij zijn om mijn Burton te voorzien van een Powertube en dan ff goed afstellen.
Gast- Gast
Re: vermogensbankdag in noord holland 30 oktober
ik wil ook wel komen kijken
outlaw1845- een 2cvkitcar power user
-
Aantal berichten : 607
Leeftijd : 55
Woonplaats : den haag
soort kitcar : lomax
Registration date : 25-09-10
Re: vermogensbankdag in noord holland 30 oktober
edmond schreef:Ook al is mijn Burton nog niet klaar, ik wil graag die dag komen. Mag dat ook (puur snuffelen, vragen, foto's etc)?
groet
Dat hebben we liever niet in verband met spionage enzo, je kent het wel....
Tuurlijk mag je langs komen
Datum zijn we nog even mee bezig.. Ik hoop dit vandaaag of in ieder geval dit weekend door te krijgen.
Ik zal dan iedereen die zich heeft aangemeld een linkje sturen om je in te schrijven en om het geld over te maken .
De kosten, kan ik alvast vermelden, zijn zeker niet hoger dan BCC en het bedrag wordt inclusief 1 carburateur pakking en sproeiers
Het bedrag moet nog even vastgesteld worden, ook hierover binnenkort meer.
Re: vermogensbankdag in noord holland 30 oktober
Breurton schreef:edmond schreef:Ook al is mijn Burton nog niet klaar, ik wil graag die dag komen. Mag dat ook (puur snuffelen, vragen, foto's etc)?
groet
Dat hebben we liever niet in verband met spionage enzo, je kent het wel....
Tuurlijk mag je langs komen
Datum zijn we nog even mee bezig.. Ik hoop dit vandaaag of in ieder geval dit weekend door te krijgen.
Ik zal dan iedereen die zich heeft aangemeld een linkje sturen om je in te schrijven en om het geld over te maken .
De kosten, kan ik alvast vermelden, zijn zeker niet hoger dan BCC en het bedrag wordt inclusief 1 carburateur pakking en sproeiers
Het bedrag moet nog even vastgesteld worden, ook hierover binnenkort meer.
Uhum ik heb een Weber, geen pakking dus omdat je daar zonder de vlotterkamer open te maken sproeiers wisselen kan.
Ook heb ik zelf sproeiertjes.
Ik wil wel een turbopijp monteren en net zo'n filter als Peter heeft.
Gewoon kijken wat het scheelt.
Zit er aan die bank ook een uitlaatgassensnuffelapparaat
Gast- Gast
Re: vermogensbankdag in noord holland 30 oktober
burton560 schreef:E. Hoogeboom (Burton 453) schreef:Peter schreef: En een groot voordeel, je hoeft niet zoveel brandstof te verstoken om er te komen.
Niet zoveel brandstof?
Ik kom vanuit Kampen naar deze vermogensbankdag gereden
Erwin
je heb de koffie al geproefd dus dat maakt het toch weer goed ?!
gr gerard
Gerard, je hebt gelijk...
De koffie in Kudelstaart, is als de ´omfietswijn´ van de HEMA ( dit is reclame). 'Omfietskoffie', dus...
Erwin
E. Hoogeboom (Burton 453)- een 2cvkitcar power user
-
Aantal berichten : 583
Leeftijd : 55
Woonplaats : Lemelerveld
soort kitcar : Burton
Registration date : 01-02-09
Re: vermogensbankdag in noord holland 30 oktober
Iedereen die in dit topic heeft aangegeven dat hij wil komen heeft een PM gehad, wil je nu ook meedoen of ik ben je vergeten, laat het me dan weten dan stuur ik je een PM met het linkje om je in te schrijven
We kunnen ongeveer 15 auto hebben met voor elke auto 2 runs.
Sproeier setting kan op de rollenbank worden aangepast en zit bij de prijs inbegrepen, ook de carburateur pakking zit erbij.
Monteren van een powertube kan tegen vergoeding voor je worden gedaan of je kan hetzelf doen natuurlijk, er is ruimte genonge om te knutselen ;-)
Trekogen zijn niet nodig, banden worden vastgezet met spanbanden en kettingen waar nodig.
Bedankt en tot de 30e
Arthur
We kunnen ongeveer 15 auto hebben met voor elke auto 2 runs.
Sproeier setting kan op de rollenbank worden aangepast en zit bij de prijs inbegrepen, ook de carburateur pakking zit erbij.
Monteren van een powertube kan tegen vergoeding voor je worden gedaan of je kan hetzelf doen natuurlijk, er is ruimte genonge om te knutselen ;-)
Trekogen zijn niet nodig, banden worden vastgezet met spanbanden en kettingen waar nodig.
Bedankt en tot de 30e
Arthur
Re: vermogensbankdag in noord holland 30 oktober
Als er mensen zijn die hetzelfde filter willen als ik heb, dan gaan we even snel aan de gang, want die heb ik natuurlijk helemaal aangepast voor mijn auto. Voor de Burton wi ik een ander en veel eenvoudiger en daardoor natuurlijk goedkoper systeem.
Moet dat dus wel nog even uitdokteren.
Moet dat dus wel nog even uitdokteren.
Re: vermogensbankdag in noord holland 30 oktober
Er hebben zich veel mensen ingeschreven en er zijn nog 2 a 3 plekken beschikbaar.
Mocht je je nog willen inschrijven, doe dat dan snel want vol is vol.
Mocht je je nog willen inschrijven, doe dat dan snel want vol is vol.
Re: vermogensbankdag in noord holland 30 oktober
Ik ben er ook bij. Heb me reeds ingeschreven!
Mijn Burton is nog redelijk standaard. Ik heb er wel een afgedraaid vliegwiel opzitten. Voor de vermogensbankdag heb ik een een powertube besteld. Dan de optimale sproeiers en afstelling en ik ben tevreden!
Mijn Burton is nog redelijk standaard. Ik heb er wel een afgedraaid vliegwiel opzitten. Voor de vermogensbankdag heb ik een een powertube besteld. Dan de optimale sproeiers en afstelling en ik ben tevreden!
Ferry- nieuwe gebruiker
-
Aantal berichten : 41
Leeftijd : 53
Woonplaats : Bonaire
soort kitcar : Burton
Registration date : 15-05-10
Re: vermogensbankdag in noord holland 30 oktober
Is er al een lijst van wie er allemaal op de bank gaan?
Re: vermogensbankdag in noord holland 30 oktober
Helaas zal ik er de 30ste niet bij zijn (om te spieken/kijken/leren etc.). Ik heb namelijk iets heel naars: ik ben dan met vakantie in Barcelona (vast nog mooi weer dan)
edmond- een 2cvkitcar power user
-
Aantal berichten : 563
Leeftijd : 75
Woonplaats : Purmerend
soort kitcar : Burton in aanbouw
Registration date : 28-08-08
Re: vermogensbankdag in noord holland 30 oktober
Ben eigenlijk wel benieuwd waar degene die op de bank gaan hun auto op inschatten.
Laten we voor het gemak allemaal uitgaan van de waarde aan de krukas.
Ik ga voor mezelf maar even uit van 60pk. Hoort 65 te zijn, maar door slijtage en aan de andere kant weer een special filter en powertube, gok ik op 60PK
Laten we voor het gemak allemaal uitgaan van de waarde aan de krukas.
Ik ga voor mezelf maar even uit van 60pk. Hoort 65 te zijn, maar door slijtage en aan de andere kant weer een special filter en powertube, gok ik op 60PK
Re: vermogensbankdag in noord holland 30 oktober
36 pk
dat hoop ik echt wel te halen
anders sloop ik die meiden er gelijk weer af
de stille hoop is 40 pk
dat hoop ik echt wel te halen
anders sloop ik die meiden er gelijk weer af
de stille hoop is 40 pk
Re: vermogensbankdag in noord holland 30 oktober
Ik gok toch wel op 40+
ja, je had al 42. Dus 40 is achteruitgang
Re: vermogensbankdag in noord holland 30 oktober
30 pk
da's bijna 40 pk aan de krukas
's avonds laat op een feestje
da's bijna 40 pk aan de krukas
's avonds laat op een feestje
burton951- een kitcar expert
-
Aantal berichten : 250
Leeftijd : 61
Woonplaats : Leiderdorp
soort kitcar : Burton
Registration date : 28-08-10
Ferry- nieuwe gebruiker
-
Aantal berichten : 41
Leeftijd : 53
Woonplaats : Bonaire
soort kitcar : Burton
Registration date : 15-05-10
letters veel te klein dat kon ik niet lezen hoor ;-)
Voor de mensen die het niet helemaal meer kunnen volgen.
Alvast een stukje voorafgaand aan de vermogensbank dag.
Wat moet je je nou precies voorstellen bij koppel en vermogen? Iedereen heeft wel eens gefietst. En iedereen weet nog wat voor kracht men moest zetten op de trappers om te kunnen fietsen. En bijna iedereen heeft een fiets met versnellingen gehad. Wel, dat gevoel van kracht in de benen en de snelheid waarmee met trapt geeft een perfect beeld van wat koppel en vermogen nu precies is.
Stel men fietst lekker rustig in de hoogste versnelling. Plots wil men zo snel mogelijk versnellen. Het gemak waarmee dit gaat staat gelijk aan het hoeveelheid geleverde koppel. Wanneer men in staat is vlot te accelereren beschikt men over veel koppel in z'n benen. Wanneer dit niet lukt omdat men bijvoorbeeld een helling op moet fietsten schakelt men terug naar een lagere versnelling
Stel men fietst weer in de hoogste versnelling maar heel erg langzaam en gaat weer maximaal versnellen. In het begin gaat dat heel moeizaam. Men moet op de trappers gaan staan om te kunnen versnellen. Op een gegeven moment gaat het makkelijker en krijg je plots het gevoel dat je maximaal aan het versnellen bent. Dat moment, dat toerental kan men voorstellen als het toerental waarbij men het maximale koppel kan leveren. Wanneer men zo lekker aan het versnellen is gaat de fiets steeds harder, harder en harder. Op een gegeven moment is er zo veel snelheid dat men niet meer in staat is nog harder te trappen. De luchtweerstand en de rolweerstand zijn gelijk aan de kracht die de benen kunnen leveren. Terugschakelen naar een lagere versnelling heeft geen zin want dan wordt de snelheid lager. Opschakelen naar een hogere versnelling geeft geen extra snelheid maar wel een lager traptoerental. Het traptoerental waarbij men de hoogste snelheid bereikt is het toerental waarbij maximaal vermogen wordt geleverd. Dit gevoel kan men dus vergelijken met het leveren van maximaal vermogen.
Nog een stapje verder. Benzine motoren halen het vermogen uit het ontstekingsmoment en de hoeveelheid ingespoten brandstof. De hoeveelheid brandstof kan men vergelijken met de hoeveelheid beschikbare energie of kracht in de benen. Het ontstekingsmoment kan men zich op de volgende manier voorstellen. Namelijk wanneer men op de fiets zit en bij zichzelf nagaat op welk moment van de omwenteling men kracht zet op de trappers. Wanneer men op het verkeerde moment kracht zet wordt men of onnodig moe (te vroeg kracht zetten) of de krachtsinspanning heeft geen zin (te laat kracht zetten). Zo zit dat met ontsteking ook. Bij dieselmotoren geldt dit principe ook. Maar dan met het inspuitmoment als moment van kracht zetten en de hoeveelheid ingespoten brandstof als hoeveelheid energie of kracht in de benen.
Het is veel simpeler dan men denkt....
Re: vermogensbankdag in noord holland 30 oktober
dit is nou eens een hele mooie vergelijking over hoe het zit
Re: vermogensbankdag in noord holland 30 oktober
Hulde voor dit duidelijke verhaal. Het kan niet duidelijker en begrijp ik het verhaal ook.
Pagina 2 van 4 • 1, 2, 3, 4
Soortgelijke onderwerpen
» vermogensbankdagen in noord holland
» Dam tot dam tot dam tot dam tot dam tot dam tocht in Noord holland 26 april
» picknickrit 2008 noord holland
» Dam tot dam tot dam tot dam tot dam tot dam tocht in Noord holland 26 april
» picknickrit 2008 noord holland
Pagina 2 van 4
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum